سایت دانش آموزان قره چپق

سخن بزرگان :

جدید ترین مطالب
آخرین مطالب سایت
کانال تلگرام سایت تبليغات در سایت تبليغات در سایت تبليغات در سایت

روشی برای بهبود سلامت ذهن در سال جدید

روانشناسی به نام لیندا پاپادوپولوس توصیه های روزانه اش را برای ارجحیت قرار دادن سلامت ذهن با ما به اشتراک گذاشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی بحث مراقبت از خود به میان می آید اکثر ما بیشتر روی سلامت جسم تمرکز می کنیم تا سلامت ذهن. بنابراین یکی از تصمیم هایی که می توانید برای سال جدید بگیرید علاوه بر سلامت جسم مراقبت از ذهن است.


خودتان را بررسی کنید


خیلی از ما بدون این که از حس سلامت مان آگاه باشیم به زندگی ادامه می دهیم. گاهی اوقات خوب است بدانیم از نظر احساسی چه حسی داریم. پس به گفته دکتر لیندا پاپادوپولوس باید خودمان را بررسی کنیم.


بیشتر ما به زندگی اجازه می دهیم جریان داشته باشد در حالی که استرس و اظطراب زیادی روی مافشار می آورد از سلامت ذهنی ضعیفی برخوردار هستیم. بنابراین دچار مشکلاتی جسمی می شوید که این گونه آن ها را به زبان می آورید: درست غذا نمی خورم… خوب استراحت نمی کنم… یا پوستم رو به قدری خاروندم که جوش زده… باید از نظر ذهنی خودتان را بررسی کنید. یعنی از خودتان بپرسید تا به حال چند بار پیش آمده که آرام بنشینید و نفس عمیقی بکشید، یا لحظاتی شاد را با دوستان تان گذرانده باشید. کلید اصلی سلامت ذهن این است که خودتان را بررسی و مراقبت کنید.


مطمئن باشید که کارهای اساسی و اولیه را انجام می دهید
چیزهایی که در کتاب هایی خود یاری خوانده اید را تمرین می کنید و مانتراها و جملات تاکیدی را مدام به ذهن می سپارید. اما به کلی اصول درست خوابیدن، درست خوردن و برخوردار بودن از حمایت اجتماعی را فراموش می کنید. نیازهای اولیه بسیار مهم هستند. به عنوان مثال همیشه تصور می کنیم افسردگی باعث شده است کمتر بخوابیم اما در واقع این خواب کم است که باعث افسردگی می شود. می دانیم که تمرین چقدر می تواند برایمان مفید باشد. ورزش یک ضد افسردگی قوی است. خیلی راحت می توانیم وعده ناهار را به جای میز کار بیرون سرو کنیم.


بهبود سلامت ذهن


برای چیزهایی که حس خوبی به شما می دهند وقت بگذارید
این فقط یک جمله کلیشه ای نیست بلکه واقعا می توانید با وقت گذاشتن برای چیزهایی که حس خوبی می دهند از فواید زیادی بهره مند شوید. سلامت ذهن بزرگ ترین پیشگوی شادی فردی است و می توان آن را با روابط عاشقانه، دوستانه و روابط خانوادگی به دست آورد نه با پول. پس چرا برای این چیزها وقت نگذاریم؟


درست است که مشغله زیادی در زندگی داریم اما باید یک دفترچه برنامه روزانه هم داشته باشیم. حتی شده چند ماه یکبار برای این کارها وقت بگذارید: با دوستان خود برای تماشای فیلم مورد علاقه تان به سینما بروید یا یک رستوران جدید را امتحان کنید. این کارها در ایجاد حس شادی در ما بسیار موثر هستند. تمام این ها را در دفترچه خود بنویسید و به آن ها به اندازه قرار کاری اهمیت بدهید.


شکرگزار باشید
اگر ذهنمان را طوری تربیت کنیم که همیشه به دنبال دلیلی برای شکرگزاری در زندگی مان باشیم این کار در شادی ما تاثیر زیادی دارد.


ما در عصر شبکه های اجتماعی زندگی می کنیم. در دنیایی که هر کسی زندگی خوب خودش را دارد اما شاید متوجه آن نباشد. بین یک انسان مودب و انسان بی ادب همیشه مورد دوم بیشتر در ذهن ها می ماند. به عنوان مثال زمانی که به اتوبوس نمی رسیم همه چیز را گردن بدشانسی می اندازیم اما وقتی به موقع به اتوبوس می رسیم یادمان می رود که بابت آن شکرگزار باشیم. همیشه به دنبال دلیلی برای شکرگزاری در زندگی باشید. هر چه ذهن تان را بیشتر در این کار پرورش دهید بیشتر با آن کار خو می گیرید و در نتیجه شادتر می شوید.

منبع : ایسنا